Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bláznivý ty dave pražský!

Včera na Staromáku rozsvicovali vánoční strom. V dětské naivitě jsem se těšila na zážitek. Teda jako zážitek to byl, ale zcela jinčího rázu.

Před dvěma týdny jsem se byla podívat na Národní třídě a tehdy jsem poprvé zakusila pocit stísněnosti. Dav vás (mě) hermeticky uzavřel a dokonce i celý ten "boulevard" zdál se býti klaustrofóbní kabinkou.

Vzduch byl vydýchaný (jako vážně), lidi se tlačili dopředu dozadu doleva doprostřed šikmo. Jako kdyby se snažili z vás vymáčknout co nejvíc. Čehokoliv.

V tu chvíli jsem si řekla - pokud to půjde - už nikdá více.

Mám slabou vůli a jsem blb.

Hned včera jsem se natěšená vydala do centra, chtěla jsem vidět Páju a strom.

Už v metru to začalo vypadat podezřele. Hafec lidí. Všude. Asi jsem furt zbytečně venkovsky naivní.

Patetickou pasáž o neuskutečněném snu vidět rozsvicování stromku přeskočím.

Nakonec několik rad, CO V DAVU STOPROCENTNĚ DĚLAT:

  1. Zapálit si.
  2. Volat si s kamarádkou, proč se s ní včera její přítel pohádal.
  3. Vzít si s sebou kočárek.
  4. Vzít si s sebou malé dítě.
  5. Vzít si s sebou malé dítě v kočárku.
  6. Vozit si v batohu křehké věci.
  7. Prdnout si (což se skutečně stalo někomu poblíž mě).
  8. Apod.

Malé asijské kuře by hned ušlapali, tak se raději strategicky postavilo ke sloupu a čekalo, až ta masa lidí NĚJAK prořídne.

Trvalo to dlouho. Tak jsem si u toho sloupu otevřela Patricka Chamoisieua -Otrok stařec a obří pes. Jinak ouplně mešuge čtení.

Autor: LenítkoDTT | neděle 29.11.2009 20:50 | karma článku: 31,37 | přečteno: 4472x
  • Další články autora

LenítkoDTT

Tak, a jsem Češka aneb Zpíváme s taťkou českou hymnu

Dlouho mi nebylo tak líto toho, že nemůžu být na 17. 11. v Praze. Rodinné povinnosti mě odvelely na západ Čech. Asi to byla jedna z posledních možností, jak se jako student účastnit oslav takového výročí. Za 5 let už studentkou nebudu a navíc ve třiceti pro mě budou mít oslavy sametové revoluce jiný nádech. A kdo ví, kdo bude prezidentem.

20.11.2014 v 11:06 | Karma: 32,67 | Přečteno: 3190x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Co zaboha neuslyšíte od vietnamského rodiče

Furt jíme jenom rejži.Nemusíš to jídlo dojídat. Ani to maso.Nechceš vzít toho svého Pepu na večeři?

7.5.2014 v 13:30 | Karma: 38,00 | Přečteno: 8036x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Co Čech, to muzikant. Co Vietnamec, to ... zpěvák?

Vietnamské slavení Silvestra budu mít už navždycky spojené s poťouchlou obsesí pálit rachejtle už v průběhu celého dne a také s hodovačkami za doprovodu živé hudby.

1.1.2014 v 17:36 | Karma: 25,47 | Přečteno: 2431x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

No helé, a Vánoce slavíte?

No helé slavíme. Opomeneme-li vietnamské křesťany, s náboženskou tradicí to má zbla společného. Vánoce jsou natolik komerčním svátkem, že pobláznil lidi i ve vzdáleném Vietnamu, takže to, že tu většina krajanů "slaví" Vánoce, není vlastně vůbec překvapující.

25.12.2013 v 11:11 | Karma: 32,12 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Vu, vo všem

Vu je příjmení. Hoang Anh je jméno. Ale 21letý Vu si říká Vu. Je to taky mladý podnikatel. A vietnamský student žijící v ČR. Hlavně je designérem a spolumajitelem úspěšné a mladé firmy Abdoc, která designuje webové aplikace a má v logu Rubikovu kostku. Povídali jsme si necelou hodinku, Vu pak běžel zpátky do kanceláře pracovat. Bylo skoro 8 večer.

15.8.2013 v 17:31 | Karma: 18,34 | Přečteno: 2580x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5950x
Asi-jatka Trangoslava DoThuová. Vietnamka. Západočeška. Ráda čtu. Jím. Hodně. Umím provaz. Miluju archaickou češtinu, gentlemeny a humor. Vážím si moudrých lidí. Nemám ráda komáry a mouchy. Měřím 158 cm do výšky. Chci mít velkou knihovnu. A vlastnoruční HERBÁŘ!