Jsi šikovná a cílevědomá. Chceš si vydělat hodně peněz?

AMWAY, OVB a podobné partičky si před určitou dobou našly díru na trhu a zaměřily svou otravnou energii na mladé a ambiciózní Vietnamce, co chtějí vydělávat velký cash. Aneb pyramidy shání své otroky a letadla shání svou posádku!

Jednou mi takhle do boxu přišla povedená zprávička ve stylu:
"Ahoj, mám od tebe kontakt od bla bla. Vypadáš jako ambiciózní, cílevědomá a chytrá slečna, chceš si vydělat dobré peníze? Jsme dynamická a rychle se rozvíjející mezinárodní firma a do týmu sháníme mladé, ambiciózní a šikovné lidi jako jsi ty! Zkušenosti nejsou podmínkou, protože tě všechno ZDARMA naučíme! Pokud tě nabídka zaujala, můžeme si domluvit osobní schůzku, kde ti vše rád vysvětlím."

Psal mi jakýsi mladý mladý a zřejmě rovněž ambiciózní muž, soudě dle jeho kvádra a sofistikovaného výrazu na profilové fotce.
Odvolával se na našeho společného známého a zřejmě si byl jist tím, že jsem ambiciózní, cílevědomá a chytrá slečna.

Ne, díky.

Kdysi mě zas na ulici zastavil takový sympatický mladý muž a dal mi docela obyčejnou vizitku firmy pořádající promotion akce, že se mu mám ozvat, neboť pro mě má pracovní nabídku. Ze zvědavosti jsem se mu ozvala a očekávala docela jinou nabídku. Potkali jsme se. Sídlo firmy bylo najednou v Pařížské. Aha, takže samozřejmě NÓBL FIRMA. Do parády si mě tam vzala samozřejmě dobře vypadající třicátnice. Prošla se mnou první patro, kde byly ve vitrínách spousty blyštivých věciček a cinkrlátek, jejichž ceny měly samozřejmě nabudit pocit bohatství a u dívek vzbudit marnivý chtíč. Samozřejmě tam všichni chodili v kvádrech a chovali se samozřejmě velmi samozřejmě a noblesně. Samozřejmě mě zavedla do VIP zasedačky, takže bych měla být samozřejmě ráda, že pro ně nejsem póvl. Všude okolo visely portréty takových těch typických Američanů ala Donald Trump s úsměvem a samozřejmě s firemní broží na klopě. Visel tam i nejvýše postavený Čech ve firmě, který náhodou měl tento měsíc ve firemním katalogu rozhovor, jak jsem se dozvěděla. No a samozřejmě je to skvělý a pracovitý člověk.

A pak do mě začala hustit věci. Mluvila o ekonomické krizi, o tom, že by se do zlata nemělo investovat, namísto toho by člověk měl úspory vzít a vložit je do JEJICH firmy, do Diamonds International Corporation. Prodej a výroba diamantů je to, co by měl samozřejmě dělat každý. Vypadám jako chytrá a ambiciózní slečna. A zřejmě mi to taky dost pálí. Ona přece opustila svou šedou práci a vložila se do této barevné příležitosti a teď se má skvěle, kouknětě se přece. Tohle je její prstýnek, který si pořídila z vydělaných peněz. Prvotřídní diamanty z Afriky. No, takže vzhledem k tomu, že jsem tak chytrá a ambiciózní, mohla bych se zapojit a vydělat si spoustu peněz. Bez peněz to přece nejde. Musím ale nejdřív podstoupit taková dvě školení, pokaždé za 250Kč, a budu muset teda přijít ve společenském, protože to není jen tak. A samozřejmě - v ceně je i raut. A mnoho mých krajanů, jsem přece Vietnamka, že? se již zapojilo!

Já jsem nešla. Ale spousta jiných mladých a ambiciózních Vietnamců šlo. 
Nikdy jsem na takovém školení nebyla, ale mohu se jen domnívat, že školitelé mají brilantně zvládnutou techniku motivování jedinců, takže se jim poslušné ovečky, poblázněné vidinou prvotřídního jmění, podřídí a investují nějaké peníze do svého prvního velkého byznysu. Výplach.
Mladí Vietnamci totiž slyší na snadné přivýdělky. Zvlášť protože jich spousta chce žít v luxusu a chtějí být úspěšní a dokázat svému okolí, že oni si ty peníze vydělají. Společenský status založený na majetku je mezi mladými Vietnamci ještě viditelnější než u české mládeže. 

Těžko jim člověk něco vymluví. Znáte to. Mají na všechno argument a vy jste za blbce, protože nevyděláváte jako oni a nevyužíváte efektivně svůj čas. Biblí jim jsou různé motivační knížky, které samy o sobě nemusí být špatné, ale ve spojení s takovouhle demagogií je to jen další prostředek jejího šíření.
Chodí oblečeni jako businessmani a vypráví s velkým nadšením a zápalem o výhodných možnostech, které se VÁM díky NIM naskýtají. Tyhle pochybné firmy jim dávájí pocit důležitosti a pocit sounáležitosti. Propůjčená firemní image je přece dobrá image. A lidé, kteří se stále hledají, prahnou po imagi, se kterou se mohou identifikovat. Podívá-li se jim ale člověk hluboko do očí, neuvěří jim ani píď z té pravdy, kterou chtějí předat. Uvidí tam spíš nejistotu a zřejmě i strach a obavy o to, co se stane, když nepodepíšou další smlouvu a nenalákají další klienty. 

Autor: LenítkoDTT | neděle 11.11.2012 17:34 | karma článku: 35,70 | přečteno: 4611x
  • Další články autora

LenítkoDTT

No helé, a Vánoce slavíte?

25.12.2013 v 11:11 | Karma: 32,12

LenítkoDTT

Vu, vo všem

15.8.2013 v 17:31 | Karma: 18,34

LenítkoDTT

Nebát se a dávat

6.5.2013 v 8:01 | Karma: 26,44

LenítkoDTT

Jsi český Vietnamec, když:

6.3.2013 v 10:01 | Karma: 32,82

LenítkoDTT

Mašiny na vydělávání peněz

14.10.2012 v 14:15 | Karma: 30,92

LenítkoDTT

Vietnamští drogoví dealeři

21.7.2012 v 21:05 | Karma: 34,31

LenítkoDTT

Tak ty si Trank, jó?

5.3.2012 v 22:56 | Karma: 24,59

LenítkoDTT

Spolujízda? Ano, děkuji!

4.3.2012 v 18:52 | Karma: 19,58

LenítkoDTT

Dobrých učitelů není nikdy dost

30.11.2011 v 22:36 | Karma: 22,96
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5950x
Asi-jatka Trangoslava DoThuová. Vietnamka. Západočeška. Ráda čtu. Jím. Hodně. Umím provaz. Miluju archaickou češtinu, gentlemeny a humor. Vážím si moudrých lidí. Nemám ráda komáry a mouchy. Měřím 158 cm do výšky. Chci mít velkou knihovnu. A vlastnoruční HERBÁŘ!