Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odmaturováno (po staru) jest!

Promiňte mně tu středně velkou dramatickou pauzu. Však v době, kdy vám hoří koudel u zadku, každá hodinka či dvě jsou božím požehnáním. Navíc jsem se vzpamatovávala z hluboké deprese, frustrace a emo nálady, neboť jsem z maturitní písemky z ČJ dostala za tři. Sic originální myšlenky, ale chaoticky uspořádané, navíc jakési NESPECIFIKOVANÉ (a hlavně NEZPACIFIKOVANÉ) chyby. Však mě znáte lidi. Člověk energický, který jedná impulsivně, sotva kdy má ve svých myšlenkách uklizeno.

Tak. Včera touhle dobou jsem rozdýchávala příjemnou skutečnost, že to mám za sebou. Těžký šutr se svalil, aniž by mě zranil.

Stará maturita ze čtyř předmětů. Nestátní. Navíc s vyznamenáním.Taťka jako správný muž žádné přehnané emoce neukázal. Maminka byla ráda, velmi hezky se na mě culila. Tak jsem se na ně taky culila. Večer jsem dostala obálku s penězi. Hm, víte co? Zatím si je nechte u sebe.

Nerada bych viděla naše zklamané. Přecijen mají jen mě.

Stejně to bylo ouplně na palici. Poslední měsíc, co poslední měsíc.....? Poslední půlrok (kdo ví, možná už od loni) se maturitní ročník nebavil o ničem jiném než o téhle zkoušce. To se dá čekat. Poslední rok na střední škole uteče jako Usain Bolt, a to i bez těch zlatých tretrů. Poslední týden do hlavy nabušíte (nebo taky ne) toliko zbytečných informací, až to bolí. Poslední zvonění se ožerete a oblezete všechny, co můžete. Poslední minuty před zkouškou je vám na zvracení a poslední společnéokamžiky bulíte jak želvy.

Svaťák SE NADZVUKOVOU RYCHLOSTÍ TÁHL . Člověk odpočítává každý den. Pondělí a najednou neděle. A není to tím, že vedeme dny v týdnu opačně.

Je fakt, že jsem svou přípravu silně podcenila. Přiznám se, že jsem některé otázky ani nezkoukla a věřila v šťastný los. A ejhle! Ono se to podařilo.

Z angličtiny "Sports and Games" (I'm into jogging and swimming. Did you know Mike Jordan's girlfriend is white?)

Z češtiny "Česká poezie 30. let 20. století" (Aha, takže proletářská poezie spadá spíše do 20. let? Dobře, takže to jsem chtěla zmínit jen na okraj, tuhle proletářskou. Ale to jsem vám chtěla jenom nastínit vývoj, kterým si prošel Jaroslav Seifert, který se ve třicátých letech....atd.) (Ehm...nová slova tvoříme i spojováním, eee...nee...eee...to.....skládáním, což je typické například pro němčinu)

Z němčiny "Feste und Bräuche", které jsem totálně, s prominutím, zmrvila. ( Pfingsten und Ostern. Jaja, Neues Jahr - Einen schönen Rutsch! O Tannenbaum O Tannenbaum, wie treu sind deine Blätter!)

Ze ZSV  "Společenský vývoj a společenská změna" (Město u oblasti velkých jezer? New York? E? Ne? Aha, Chicago. Tak o chicagské sociologické škole jsem nikdy neslyšela.) (Takovou hezkou ukázkou fungující sociální skupiny je třeba naše třída,...heheh) (Lidové manifestace. Jan Patočka

Maturitní zkouška je cesta sebereflexe.  Výsledek pro mi nemá takovou hodnotu jako průběh a okolnosti. Byla jsem upozorněna na chyby, kterých se dopouštím. Ať už se to týká prezentace či přípravy. Super věc toto.

Vidíte, to je degenerace. Už se těším, až mě opustí snaha mluvit jak kniha. Pak přestanu mluvit spisovně a budu i ignorovat konjugace a deklinace.

Ale to je tepřivejc polovina práce. Ostuda bude, pokud se nedostanu na VŠ. Tady sice patřím k těm "lepším" studentům, ale ve Vietnamu bych si ani neškrtla. Tam je ostrá a krutá konkurence.

Takže tak.

Tímto děkuji určitým výjevům přírody (A počínaje, Ž konče), které mě celých šest let vedly po správné cestě, psychicky podporovaly a chápaly mé výstřední chování. Rodina, kemeredi, spolužáci, učitelé, kapři, grilovaná kuřata, mravenci.

Spešl thenks patří naší paní soudružce učitelce, která tohle bude pojisto číst. Člověk, který nám zajistil protekci, ve všem strašně moc pomohl a také přistřihoval drápky, když jsme se jimi krvelačně snažili ostatním vypíchnout votchiska.

6.B - lidé s budoucností. Lidé veselí a smutní, s hláškami a neokoukanými nápady. Lidé na zabití, lidé k... pomilování? Lidé, kteří mně ku srdci přirostli neskutečně. Lidé, se kterými jsem strávila báječných šest let. Lidé, kteří tvořili názorný příklad fungující sociální skupiny. Lidé, které dnes pohromadě uvidím naposled.

Lidé, kteří mně budou setsakramensky chybět.

Cliché nakonec. Ale mně je to šumák.

Teď jsem zjistila, že Jan Patočka zemřel před 89 (1977). Kruci a já jsem řekla, že tento signatář Charty 77 byl aktivní i během předlistopadových událostí. Trapas.

 

 

Autor: LenítkoDTT | čtvrtek 28.5.2009 14:43 | karma článku: 29,96 | přečteno: 3945x
  • Další články autora

LenítkoDTT

Tak, a jsem Češka aneb Zpíváme s taťkou českou hymnu

Dlouho mi nebylo tak líto toho, že nemůžu být na 17. 11. v Praze. Rodinné povinnosti mě odvelely na západ Čech. Asi to byla jedna z posledních možností, jak se jako student účastnit oslav takového výročí. Za 5 let už studentkou nebudu a navíc ve třiceti pro mě budou mít oslavy sametové revoluce jiný nádech. A kdo ví, kdo bude prezidentem.

20.11.2014 v 11:06 | Karma: 32,67 | Přečteno: 3190x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Co zaboha neuslyšíte od vietnamského rodiče

Furt jíme jenom rejži.Nemusíš to jídlo dojídat. Ani to maso.Nechceš vzít toho svého Pepu na večeři?

7.5.2014 v 13:30 | Karma: 38,00 | Přečteno: 8036x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Co Čech, to muzikant. Co Vietnamec, to ... zpěvák?

Vietnamské slavení Silvestra budu mít už navždycky spojené s poťouchlou obsesí pálit rachejtle už v průběhu celého dne a také s hodovačkami za doprovodu živé hudby.

1.1.2014 v 17:36 | Karma: 25,47 | Přečteno: 2431x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

No helé, a Vánoce slavíte?

No helé slavíme. Opomeneme-li vietnamské křesťany, s náboženskou tradicí to má zbla společného. Vánoce jsou natolik komerčním svátkem, že pobláznil lidi i ve vzdáleném Vietnamu, takže to, že tu většina krajanů "slaví" Vánoce, není vlastně vůbec překvapující.

25.12.2013 v 11:11 | Karma: 32,12 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Vu, vo všem

Vu je příjmení. Hoang Anh je jméno. Ale 21letý Vu si říká Vu. Je to taky mladý podnikatel. A vietnamský student žijící v ČR. Hlavně je designérem a spolumajitelem úspěšné a mladé firmy Abdoc, která designuje webové aplikace a má v logu Rubikovu kostku. Povídali jsme si necelou hodinku, Vu pak běžel zpátky do kanceláře pracovat. Bylo skoro 8 večer.

15.8.2013 v 17:31 | Karma: 18,34 | Přečteno: 2580x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5950x
Asi-jatka Trangoslava DoThuová. Vietnamka. Západočeška. Ráda čtu. Jím. Hodně. Umím provaz. Miluju archaickou češtinu, gentlemeny a humor. Vážím si moudrých lidí. Nemám ráda komáry a mouchy. Měřím 158 cm do výšky. Chci mít velkou knihovnu. A vlastnoruční HERBÁŘ!