Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autoškola, aneb jak jsem poprvé řídila

Povyprávím, jak jsem poprvé nastartovala, zařadila,rozjela se a .....prudce zabrzdila.

Tak. Vosumnáctý rok a půl, fůra povinností , ale i možností. Takže SE NAŠI ROZHODLI, že půjdu do vrm vrm učení. Tak jsem šla. Začala jsem před třema týdny. A za volant jsem si mohla sednout až dnes, poněvadžto Czech Point nefunguje tak, jak by správný Czech Point fungovat měl, a tedy svůj čistý výpis z trestního rejstříku jsem dostala až tento týden. Drazí spolužáci mají již čtvrté jízdy za sebou a já dnes,konečně, vyjela s instruktorkou na cvičák.

Trocha informací ohledně světel (už jsem to zapomněla,ale svítí se potkávacími světly,drahá), kapalin u motoru (opět zapomněla) a pak to přišlo. Důležitý mezník v mém životě. Nastartovala jsem, zařadila jedničku,pomaličku pouštěla spojku a přidávala plyn. Fábka se dobrovolně nedobrovolně( či nedobrovolně dobrovolně? tak či tak - mé rozjíždění mi přišlo jako když Don Quijote dává své herce povel : "Kupředu! Statečně a nebojácně! Hlavně pohni , prosimtě!") rozjela a já si říkala, jaký jsem BOREC :))

Ale pak to přišlo. Rozjíždění jsme museli trénovat, abych si to zautomatizovala (a následně doma zapomněla, hm) a tady byl kámen úrazu. Nedokážu se rozjet plynule. Autíčko zakašle, zakucká se a konec. Chápu,že napoprvé to tak obvykle bývá, ale měla jsem pocit, že by mi tohle zrovna MOHLO jít. Můj tatínek mě rezolutně odmítá zasvětit do tajů řízení automobilu, poněvadž se mojí postihu, v případě, že bychom byli lapeni. Proto jsem zčásti znevýhodněná a oproti frajerům,kteří jezdí již od svých 14 let, také dost nezkušená. Budu na tom muset pěkně zapracovat.

Tak jsme si tak hodinku jezdili okolo cvičáku a pak to přišlo zase. Měla jsem vyjet na místní komunikaci. Docela štěstí, že na maloměstě nejsou křižovatky a semafory na každém rohu. Vyjela jsem na hlavní silnici a tu se zničehonic zjevil velký problém číslo dvě. Mám tendence stáčet volant ke středu, respektive do protisměru. Takže jezdím z dělící čáry na pravou krajnici, z pravé krajnice zpět k dělící čáře a neustále dokola. Řidiči za mnou museli mít pocit, že mají co dočinění s opilcem.

Resumé: Baví mě to, ale je to větší psycho, než jsem si myslela. Co tepřiv teorie! No budiž. Uvidíme za dva měsíce.

Mimochodem. Uvědomila jsem si, že mi jízdy na autodromu budou k ničemu. A to jsem se ještě neučila couvat a parkovat.

Autor: LenítkoDTT | pátek 21.3.2008 21:58 | karma článku: 26,02 | přečteno: 2868x
  • Další články autora

LenítkoDTT

Tak, a jsem Češka aneb Zpíváme s taťkou českou hymnu

Dlouho mi nebylo tak líto toho, že nemůžu být na 17. 11. v Praze. Rodinné povinnosti mě odvelely na západ Čech. Asi to byla jedna z posledních možností, jak se jako student účastnit oslav takového výročí. Za 5 let už studentkou nebudu a navíc ve třiceti pro mě budou mít oslavy sametové revoluce jiný nádech. A kdo ví, kdo bude prezidentem.

20.11.2014 v 11:06 | Karma: 32,67 | Přečteno: 3190x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Co zaboha neuslyšíte od vietnamského rodiče

Furt jíme jenom rejži.Nemusíš to jídlo dojídat. Ani to maso.Nechceš vzít toho svého Pepu na večeři?

7.5.2014 v 13:30 | Karma: 38,00 | Přečteno: 8037x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Co Čech, to muzikant. Co Vietnamec, to ... zpěvák?

Vietnamské slavení Silvestra budu mít už navždycky spojené s poťouchlou obsesí pálit rachejtle už v průběhu celého dne a také s hodovačkami za doprovodu živé hudby.

1.1.2014 v 17:36 | Karma: 25,47 | Přečteno: 2431x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

No helé, a Vánoce slavíte?

No helé slavíme. Opomeneme-li vietnamské křesťany, s náboženskou tradicí to má zbla společného. Vánoce jsou natolik komerčním svátkem, že pobláznil lidi i ve vzdáleném Vietnamu, takže to, že tu většina krajanů "slaví" Vánoce, není vlastně vůbec překvapující.

25.12.2013 v 11:11 | Karma: 32,12 | Přečteno: 3047x | Diskuse| Ostatní

LenítkoDTT

Vu, vo všem

Vu je příjmení. Hoang Anh je jméno. Ale 21letý Vu si říká Vu. Je to taky mladý podnikatel. A vietnamský student žijící v ČR. Hlavně je designérem a spolumajitelem úspěšné a mladé firmy Abdoc, která designuje webové aplikace a má v logu Rubikovu kostku. Povídali jsme si necelou hodinku, Vu pak běžel zpátky do kanceláře pracovat. Bylo skoro 8 večer.

15.8.2013 v 17:31 | Karma: 18,34 | Přečteno: 2580x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  16:43

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  16:42

Aktualizujeme Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5950x
Asi-jatka Trangoslava DoThuová. Vietnamka. Západočeška. Ráda čtu. Jím. Hodně. Umím provaz. Miluju archaickou češtinu, gentlemeny a humor. Vážím si moudrých lidí. Nemám ráda komáry a mouchy. Měřím 158 cm do výšky. Chci mít velkou knihovnu. A vlastnoruční HERBÁŘ!