Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

self tomato

9. 1. 2012 12:06
Slušnost a respekt

Milá Trangoslavo, tedy ano, slušnost z mezilidských vztahů poněkud vymizela. Dříve lidé měli své vzory. Těmi vzory byly autority - vzdělaní a moudří lidé, respektovaní pro své schopnosti a znalosti. Požívali úcty širokého okolí.

Postupem doby byly autority vystřídány celebritami. Jako dříve k autoritám, dnes lidé pohlíží k celebritám. Žel, celebrity jen zřídka jeví rysy vzdělanosti či moudrosti, některé rodný jazyk užívají jen s obtížemi, se slušností to nepřehánějí, své názory na jiné osoby často sdělují slovy nelíčenými a výrazy si vybírají spíše mezi těmi drsnějšími. A protože je to chytlavé, veřejnost to snadno přejímá.

Slušnost je výrazem respektu - a třeba i úcty - ale dnes k sobě navzájem lidé v téhle zemi žádný respekt nechovají, snad proto, že si myslí, že život je boj, k obecné smůle však nechápou rozdíl mezi bojem a válkou.

0 0
možnosti

tin1

5. 1. 2012 8:00
cam ơn ban

tohle na tvářičkuV...tuhle na X....a tuhle do zrcadla ;-D

0 0
možnosti

kmy

3. 1. 2012 14:47
Děkuju, že děkuješ :)

Zrovna dneska jsem sem taky pověsil text na stejné téma :)

http://kang.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=239099&bk=25709

Jen tak dál V

0 0
možnosti

Egerie

2. 1. 2012 21:53
pravda pravdoucí

;-)R^

0 0
možnosti

Miflonides

2. 1. 2012 14:17
Přátelové

Díky za Vaši češtinu - a to nemyslím ani trochu ironicky. Je tomu hodně let co moje děti byly malé. Někdy popletly slůvko, jindy řekly větu tak, že by to dospělé nikdy nenapadlo - přitom jsme jim ale rozuměli. V dětství jsem se občas taky takto vyznamenal ..... kéž bych měl takový novátorský vztah k češtině jaký jsem měl tehdy!

Díky za to "přátelové" takové slovo by mne nenapadlo. ---- Před 12lety jsem se do svého dětství - virtuálně - na několik měsíců - vrátil. To když jsem si povídal se svou tehdejší přítelkyní z Arizony. Moje angličtina byla tehdy věru neortodoxní. Několikrát se přihodilo se, že se mým obratům upřímně zasmála. Nevysmívala se, upřímně se zasmála. A mne to vždycky potěšilo.

Mějte hezký Nový rok

1 0
možnosti

ThuTrang

2. 1. 2012 15:26
Re: Přátelové

Dobrý den,

děkuji vám. Čeština je krásná bohatá a foremná:)

Některé tvary mohou vyznít komicky, ale o to více je celá výpověď zapamatovatelnější:)

Mějte se báječně.

0 0
možnosti
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5950x
Asi-jatka Trangoslava DoThuová. Vietnamka. Západočeška. Ráda čtu. Jím. Hodně. Umím provaz. Miluju archaickou češtinu, gentlemeny a humor. Vážím si moudrých lidí. Nemám ráda komáry a mouchy. Měřím 158 cm do výšky. Chci mít velkou knihovnu. A vlastnoruční HERBÁŘ!