Pátek 31. března 2023, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 31. března 2023 Kvido

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kimos

Slečno, máte můj hluboký obdiv

ukázat takovou úroveň sebereflexe, nedělat ze sebe chudáka, umět se podívat pravdě do očí.. tomu říkám krásný příklad integrace.. bohužel jste výjimka. Přeji mnoho zdaru!!!

P.S. vy sice možná máte šikmé oči a černé vlasy, ale hodnoty a rozum máte český/západní a to je dobře:-)

0/0
13.9.2012 19:49
Foto

R72a32d17o33v72a18n 34K40r67h11o54v80s52k51ý 8947519811966

Kéž by to taky uměli Češi. Drtivá většina to totiž neumí..

P.S.: Nechápu, v čem jsou ty "české/západní" hodnoty tak dobré??

0/0
6.3.2013 10:20

Tangua

Milá Trang,

nebuďte na své spoluobčany tak přísná - většinou jsou milí a slušní. O ty drogy se postará jiná sorta lidí (pokud je možno je takto označit).

S pozdravem Tangua (resp. Jarda).

0/0
2.8.2012 21:23

sent

Kdyby nebylo smažek,nebylo by co prodávat...

.na této komunitě mne fascinuje jedna věc.Péče o děti.Ve školách patři mezi premianty,a jejich čeština patři mezi nejlepší.Navic chodi do školy jak podle katalogu.Prostě ,radost pohledět.Tohle je nejlepši investice.A taky předpoklad k lepšimu životu,uplatnění a integraci do společnosti.Některým opáleným menšinám to nedojde ani za dalšich 500 let.A to prosim Vietnamci nečerpaji žádné dotace a přispěvky na začleněni.

+3/0
23.7.2012 11:57

ladyevil_cz

Problém není, že pervitin prodávají?

8-o No...tak já myslím, že JE to problém vždy, ať drogy prodává kdokoliv ...

0/−1
22.7.2012 19:07

ladyevil_cz

Re: Problém není, že pervitin prodávají?

:-) přehlédl jsem slůvko "jen" ... s tím slůvkem má to souvětí logicky jiný smysl, omluva :-)

0/0
22.7.2012 19:14

Soulburner CXLVI. Nekorektní

...

ono je to věc i nabídky a poptávky - kde je poptávka, tam je nabídka a je jenom otázka času, kdy se jí někdo chytí... tím samozřejmě nijak neobhajuju dealery bílýho prášku, tenhle matroš je mi z duše odpornej

+1/−1
22.7.2012 15:12

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Tohle muselo být těžké napsat

máte můj uctivý hlubokasklon.

0/0
22.7.2012 12:44

laduk

hm..

Je otázka, jestli se stydí většina nebo menšina, kdo ví .. Vietnamci se přece chtějí vrátit domů, co je jim po této zemi, aspoň tak je to prezentováno

0/0
22.7.2012 12:03

Mablung

Re: hm..

Jen minimum emigrantů se chce vrátit domů. Respektive, vrátí se, zjistí že to je stejně mizerné jako když odjížděli a zůstanou v zemi kam emigrovali.

0/0
22.7.2012 15:06

Hodný člověk

Milá slečno

Děkuji a dávám karmu.

0/0
22.7.2012 11:50

chudacek.blog.idnes.cz

pěkný článek

Je správné, že (snad) většina Vietnamců se od pašování drog a jejich prodeje a spotřeby distancuje.

0/0
22.7.2012 10:55

M. Šimánková

Chápu,

že máte potřebu se k tomu vyjádřit, přeci jen jsou to Vaši krajané. Já se zase někdy stydím za ty svoje, ale jediná možnost je chovat se prostě jinak, než tak, jak sami odsuzujeme.

+1/−1
22.7.2012 10:37

Lesní sběř

S tím nic nenaděláte...

...za každými, i sebeslušnějšími imigranty se nakonec do nového domova natáhne i ta svoloč, před kterou z rodné země utekli. Lidé přicházejí za lepším životem, ale ten svůj původní život si nesou s sebou. Je to jako vši ve starých šatech a štěnice ve starém nábytku: zbavíte se jich jen tak, že svůj starý život a vazby na něj obětujete plamenům. K čemuž je ovšem ochoten málokdo.

0/0
22.7.2012 10:04

ThuTrang

Re: S tím nic nenaděláte...

Lesní sběři,

většina Vietnamců do té doby, než přišla do EU, neměla páru o tom, že se tu jede pervitin a že marihuana je tak žádáné zboží. Trh je naučil.

Zhoubou Vietnamců je jejich honba za lepším životem, jakýmikoliv prostředky.

+2/−1
22.7.2012 11:56

Josse

Re: S tím nic nenaděláte...

To ovšem neznamená že vietnamci a drogová problematika je něco nového.Opium je součástí vietnamské kultury po tisíciletí.Dnes je moderní především heroin.Obchod s ním zajišťuje armáda,je tedy podporovámnstátem,jsem zvědav kdy začne být zajímavý odbyt západní svět.

0/0
22.7.2012 21:09

Wesloun

Nevidím

v pěstování skunku nic špatného. Jaký je rozdíl si koupit od vietnamského pěstitele nebo (až mu to zabaví) od policajta? Je poptávka, Vaši spoluobčané správně zareagovali nabídkou. Nemáte se za co stydět, ba naopak.

0/0
22.7.2012 8:24

ThuTrang

Re: Nevidím

Chtěl bys podporovat obchod, kde šéfové zazdí svého zaměstnance do zdi?:) To je jako když si kupuješ prostitutku, kterou násilím drží její PIMP. To už si pořiď vlastní prostitutku domů. Nebo pokud libo, klidně PIMPa:)

Kupování od delaera je podle mě alibismus, protože se vzdáváš zodpovědnosti za to, co děláš. Kdyžtak chytí jeho, tebe ne. Ty sis koupil jen kousek na vyhulení.

Proti marihuaně jsem měla kdysi velký problém. Teď ji chápu zcela jinak. Vycházím z toho, že v případě závislosti na jakýchkoliv drogách (alkohol, cigarety, internet) je jeho život jedince omezen

Nebo se možná mýlím a v jiném, paralelním světě, jedou všichni na drogách a jsou mega šťastní. Ale pokud nějaký takový svět je, cítím, že tenhle to není.

0/0
22.7.2012 11:48

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Nevidím

Z pohledu svobody by to měla být každého osobní volba, jestli si bude rvát do těla něco škodlivého (heroin, pervitin, marihuanu, nikotin, alkohol, kofein, přemíru tuků nebo cukru...) a samozřejmě taky jeho zodpovědnost, až si bude vyžírat následky. Bohužel v reálném světě se s drogami váže silná sekundární kriminalita a myslím, že proto jsou postihovány a proto myslíém, že je to dobře.

Jinakl samozřejmě máte pravdu, že mnoho věcí je alibismus, často i před sebou samým.

0/0
22.7.2012 13:17

omotorkar

Ahoj nevím proč

a za co by ses měla stydět to je jako kdybych se já styděl třeba za zneužité děti našimi českými uchýláky nebo za české zloděje a vrahy a podobnou pakáž -v každém národě je určité procento lidí co páchají různou trestnou činost to jinak nebude s tím nic nenaděláš -kéž by to šlo nějak vyměnit aby místo jistého práce se štítícího etnika nastoupili na jejich místo pracovití a své děti vzdělávající VietnamciR^R^R^

+2/−1
22.7.2012 7:57

ThuTrang

Re: Ahoj nevím proč

Milý omotokare,

je to trošku složitější. Přeci jen jsme furt na návštěvě a stejně tak jako dobré jméno "mé komunity" mě lehce ovlivňuje, takže to samé se děje u negativního jména. Měla bych to neřešit? Pomoci jim? Chápat je?

+2/−1
22.7.2012 11:39

tomtop

Re: Ahoj nevím proč

kriminalita je v každé skupině, té se nevyhneme a kdo není naivní to vnímá jen jako další mediální bublinu. Na rozdíl od problematických menšin vnímá vietnamce kladně, škoda jen, že žijete tak odděleně a nic moc o vás nevíme. Šíří se pak různé informace a neumíme odlišit co je fáma a co pravda ... např. konzumace psů, daňové úniky, lhostejnost k dění v čr atd.

0/0
22.7.2012 12:10

tina.sola.nova

Řešením by bylo nekupovat to od nich,

ale to je asi sci-fi a v tom případě asi nebude chyba jen na straně Vietnamců ;-) mimochodem, zkusila jsem na vaši dávnou radu Pho a nebylo to vůbec špatné! ;-)R^

+1/−1
22.7.2012 7:11

ThuTrang

Re: Řešením by bylo nekupovat to od nich,

Však takové věci si kupce vždy najdou. Možná je řešením "určité" drogy povolit. Koukám ale, že je v mém okolí nějako hodně lidí, kteří (je to moje domněka) jsou sjetí.

To je paráda! Zkusila jste ji přímo v Sapě?:)

0/0
22.7.2012 11:51

tina.sola.nova

Re: Řešením by bylo nekupovat to od nich,

Ne, to je příští štace. Zkusila jsem místní podnik Pho Food, asi kapku mekáč. No jo, máme prostor pro zlepšení, takže příště jedna místní restaurace a pak Sapa ;-) pěknou neděli!

0/0
22.7.2012 12:05

Pietrolini

Je dobře

že jste to pojmenovala. Karma. ;-)

0/0
22.7.2012 6:56

por.Dub

Ahoj.

Jsi krásná holka. Píšeš dobře. Pravděpodobně jsi inteligentní a vzdělaná. Holt pro chlapa nebezpečná kombinace.!!!!A co se týče drog - kdyby se nekupovali tak by se neprodávali !!!  To máš jako s alkoholem. Ani prohibice, tresty a co já vím co vše nepomohlo. Vše je ukryto někde jinde!!!! V duši člověka ?  V penězích ??  Ví  TO TEN NA HOŘE ? !!!!!!!!!!

0/0
22.7.2012 5:25

ThuTrang

Re: Ahoj.

S tím naprosto souhlasím. Nechtěla jsem ale rozvíjet téma závislosti na drogách, to je už téma příliš odborné a duše člověka je téma, na které jsou lidé citliví. Zvlášť, pokud je jejich duše natolik oslabená, že spadnou na takové dno. Jediný, kdo to může vědět a uvědomovat si to, je osoba, které se to týká, ale pokud má problémy "povrchnějšího" kalibru a nedokáže se s tím vypořádat, těžko se bude zabývat tak hlubokým koumáním své duše (přičemž právě tam vše začíná) a jednoduše rezignuje. Co s těmito "slabšími jedinci společnosti" ?

0/0
22.7.2012 11:33

Lady Humussprey

Já myslím, že dobře víš, jak se věci mají

O tomhle kšeftu se dnes už mezi lidmi moc dobře ví. V tom není mezi Vietnamcem a Čechem rozdíl. Jsou mezi obchodníky tací, kteří zároveň táhnou s policajtama a těm se nic nestane , jsou netrestatelní, potom jsou ti, co mají smůlu a jsou napráskáni a tak jdou sedět a poliši si za ně udělají čárku.

0/0
22.7.2012 3:20

ThuTrang

Re: Já myslím, že dobře víš, jak se věci mají

Mezi Vietnamci se o tom moc nemluví, protože se za to stydí. A částečně se i bojí, co je v tom za mafii.

0/0
22.7.2012 11:54

roman37d

Milá slečno.

Drogami se nezabývají trhovci, ale mafie a ta jen tak mezi sebe někoho nepustí. Pochopitelně ani jiné Vietnamce. Zrovna nedávno našla policie pěstírnu, kde byl zazděný vietnamský zahradník. Nepředpokládám že to bylo dobrovolné... Ta ty lidi doopravdy nemůžete.

+3/−1
21.7.2012 23:41

puoyt

" Ta ty lidi doopravdy nemůžete."

Mate pravdu,Pokud policie neobjevi travy ve vozu jejiho otce (matky),nebo v jeji tasce,tady se muze klidne tvarit ,jakoby byla nevinna.

0/0
22.7.2012 1:00

Vím, že něco vím?

Re:

Jako vždy-hnusnej.

0/0
14.10.2012 22:44

Mablung

Re: Milá slečno.

Proč by to nemělo být dobrovolné? Rok izolace, slušné prachy a potom vystřídat

0/0
22.7.2012 13:26

iluminat

pravda, ale oni podavaji jelikoz mistni kupuji

a mimo to, i kdyz sam nic neberu, zadne drogy, tak kazdy je sveho zivota panem, a kdo chce chlastat, kourti nebo brat drogy, jeho vec. Ale drogy jsou zakazane, jelikoz z toho kape moc penez. Pro autority a banky. Bez prani penez by byly banky uz na hrnci

0/0
21.7.2012 23:32

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: pravda, ale oni podavaji jelikoz mistni kupuji

Osobně myslím, že drogy jsou zakázané proto, že jednak s sebou nesou sekundární kriminalitu a jejich uživatelé velmi zatěžují zdravotní a sociální systém.  Kdyby nebylka sekundární kriminalita, taky bych byl pro uvolnění a ať si každí zobe, co che - svobodná volba (a zodpovědnost za ni).

0/0
22.7.2012 13:08

Mablung

Re: pravda, ale oni podavaji jelikoz mistni kupuji

Sekundární kriminalitu sebou nese drogová represe. Pokud by byly povoleny drogy, byly by za hubičku a heroin by si mohla ze svého platu dovolit i průměrná uklízečka.

Drogová represe je částečně daná kulturou a historií, částečně nebezpečností. Třeba takový heroin je šílené svinstvo, nicméně Vám už nikdo nevysvětlí proč je zakázána marihuana či LSD (v případě LSD, proč není povoleno ho použít v kontrolovaném prostředí kde není nebezpečí že si zkusíte zalítat ze šestého patra)

0/0
22.7.2012 13:25

fajkie

Díky za Váš názor!

Špatné věci se dějí, tak už to prostě je, ale důležité je, že je vietnamská komunita neomlouvá, jak jsme toho neustále svědky u komunity jiné, snad netřeba ani jmenovat!

0/0
21.7.2012 22:20

petr66

Tak takové

spoluobčany v naší zemi vítámR^

+3/−1
21.7.2012 21:29

ultraviolet

autorko

R^

+2/−1
21.7.2012 21:19

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS